Webalcoholic.com      Päihdehoitoflipperi™      Selvä Ratkaisu      E-kortit      PerinnePuoti      WebMail      Uutta!

Uusi pääkirjoitus

Keskustelua Selvä Ratkaisu -verkkojulkaisun artikkeleista.

Mulkkaaja: Selvän Ratkaisun toimitus

Uusi pääkirjoitus

Uusi viestiKirjoittaja Selvän Ratkaisun toimitus » 16.2.2009 01:11:20

Uusi pääkirjoitus on julkaistu, hyvää Valtiomiespäivää kaikille!
Selvä Ratkaisu -verkkojulkaisu - Suomen yhtenäisin ja perinteisin julkaisu
Selvän Ratkaisun toimitus
Mulkkaaja
Mulkkaaja

Re: Uusi pääkirjoitus

Uusi viestiKirjoittaja C2H5OHic » 16.2.2009 11:34:02

:applause:

Asiallinen kirjoitus, keskustelua demokratian olemuksesta tarvitaan!

Jos joku "hulluimmisto" päättää, mitkä asiat otetaan käsittelyyn, mitä demokratiaa se on?
Asiakkaan avatar
C2H5OHic
100 ekan tapaan toipunut

Uusi viestiKirjoittaja HonestBastard » 16.2.2009 22:55:38

C2H5OHic kirjoitti:Jos joku "hulluimmisto" päättää, mitkä asiat otetaan käsittelyyn, mitä demokratiaa se on?

Winston Churchill kirjoitti:Vahvin perustelu demokratiaa vastaan on viiden minuutin keskustelu keskivertoäänestäjän kanssa

Ei kai sitä edustuksellisessakaan demokratiassa kaikesta mahdollisesta päätetä kansanäänestystä tehdä? Eikös ne edustajat ole sitä varten (ja muut virkamiehet) että ne hoitavat pikkujutut. Isommat menevätkin sitten kaipa ryhmästä piiriin ja alueen kokouksiin jne.

Julkaistaanko Pirkkalaisten toimesta aluekokouspöytäkirjoja? Eiköhän tuo ole jo jossain siellä teilattu tehokkaasti. "Ei aiheuta toimenpiteitä." :whistle:

Mitenkähän mahtaisi mennä Anonyymien palvelurakenteen mukaan esim. vastaava tapaus jota pari Espoolais-hamppia (hypoteettisesti) saattaisivat ehdottaa, kuten vaikkapa Anonyymien Alkoholistien rahaliikenteen ohjaamisen Keilalahden venekerho r.y.:n kassaan uuden 70-metrisen "12. Askel" -nimisen paatin ostoon? :nerd: Kai se jossain kabinetissa menisi nurin ennen vuotuista valtuuston kokousta jottei siellä tarvi tällaiseen potaskaan tuhlata aikaa?
There is speed metal in the air,
and we're stuck on fifth gear.
A mustang full of eskimos,
the mescalin must be kickin' in...
HonestBastard

Uusi viestiKirjoittaja C2H5OHic » 17.2.2009 16:40:48

HonestBastard kirjoitti:
Winston Churchill kirjoitti:Vahvin perustelu demokratiaa vastaan on viiden minuutin keskustelu keskivertoäänestäjän kanssa

Nautittava lainaus :D !
Varsinkin jos ajattelee Suomen AA-ryhmien vuosikokousten keskivertoäänestäjiä :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: ...

Asioiden käsittely aluekokouksissa, Palvelussa ja Kustannuksessa taitaa osaltaan sisältää kritiikkiä vuosikokousta vastaan "ylimpänä päättävänä elimenä".
Asiakkaan avatar
C2H5OHic
100 ekan tapaan toipunut

Uusi viestiKirjoittaja HonestBastard » 17.2.2009 18:43:58

C2H5OHic kirjoitti:Asioiden käsittely aluekokouksissa, Palvelussa ja Kustannuksessa taitaa osaltaan sisältää kritiikkiä vuosikokousta vastaan "ylimpänä päättävänä elimenä".

Näin olen minäkin sen ymmärtänyt. Koko vuosikokoushan on nk. nulliteetti - kumoaa oman tarkoituksensa olemassaolollaan. Kun kerran asiat viedään alue- ja piiritasolta eteenpäin, niin miksiköhän tuollainen karjahuutokauppa olisi tarpeen (kun ne ryhmät ovat jo sen omantuntonsa tuoneet normaalia komentolinjaa eteenpäin)? Vuosikokouksen sulkeminen muilta kuin Palvelun jäseniltä olisi mielestäni toimivampi vaihtoehto ja siirtyminen lähemmäs AA:ssa yleisesti hyväksi koettua palvelutapaa/rakennetta. Muuten siitä huudosta ei tule loppua ennen kuin. :fyi:
HonestBastard

Uusi viestiKirjoittaja Jukkis1975 » 10.1.2010 12:31:06

Toiset jaksaa veivata vanhoja asioita ja ihmetellä samaan aikaan, ettei yhtenäisyyttä saada aikaan.
Voe, voe.
Jukkis1975

Uusi viestiKirjoittaja Selvän Ratkaisun toimitus » 16.2.2010 19:09:57

Jukkis1975 kirjoitti:Toiset jaksaa veivata vanhoja asioita ja ihmetellä samaan aikaan, ettei yhtenäisyyttä saada aikaan.
Voe, voe.

Voi, suuri kiitos kun muistutit, Jukkis! Onhan jälleen Mäkelänrinteen vuosipäivä. Toipumisen täyteistä kevättä Sinulle, ja pusu kaljulle päälaellesi.

Uusin pääkirjoitus!
Selvä Ratkaisu -verkkojulkaisu - Suomen yhtenäisin ja perinteisin julkaisu
Selvän Ratkaisun toimitus
Mulkkaaja
Mulkkaaja

Uusi viestiKirjoittaja Iso Alex » 7.5.2010 10:47:54

Oikein hyvä sivusto tämä Webalcoholics.com; tasapainoinen annos satiiria, ironiaa ja asiaa. Tämä(kin) saattaisi myötävaikuttaa siihen, että saataisiin Suomessa vallitseva palvelurakenteiden kahtiajako joskus poistettua yhtenäisyyden hengessä. Mutta miten?

Itse kuulun niihin, jotka kokevat, että koko AA:n palveluun osallistuminen edesauttaa omaa toipumistani. Olen siis siinä mielessä egoistinen, mutta jos sen valjastaa muiden auttamiseen ja nöyrään palvelemiseen, niin ei siitä liene haittaakaan. Kerrottakoon, että koska olen hyvin tiedonjanoinen törmäsin viisi vuotta sitten netissä juupas/eipäs-keskusteluun nimettömien ja anonyymien välillä. Olin silloin käynyt AA-ryhmissä pari kuukautta ja koin olevani hyvällä tiellä, mutta tuo tietoisuus kahtiajaosta aiheutti todellista tuskaa. Harkitsin itse asiassa koko AA:n jättämistä, mutta jatkoin kuitenkin. Minulle selvisi, että kotiryhmäni kuuluu anonyymeihin ja mielsin sen leirin jotenkin sympaattisemmaksi. Kävin kuitenkin myös nimettömien kokouksissa, tai pikemminkin en useimmiten tiennyt mihin leiriin kukin ryhmä kuuluu, koska pidin sitä epäolennaisena kaltaiselleni vasta-alkajalle.

No, retkahdin kuitenkin vajaan vuoden raittiuden jälkeen ja tein muutaman vuoden korpivaelluksen. Vajaa pari vuotta sitten tulin takaisin ja olen siitä lähtien ollut raittiina AA:n ja kummini tukemana. Kuluvan vuoden alusta olen toiminut ryhmäni palveluedustajana, mikä paikka pitää täyttää uudestaan, koska minut on hiljattain valittu alueeni puheenjohtajaksi. Tähänastiset kokemukseni luotettuna palvelijana ovat pelkästään myönteiset, ja minulle on avautunut täysin uusia asioita toipumisesta ja itsestäni; miellän että kyseessä on loppuelämäni mittainen opiskelu- ja itsetutkiskeluprosessi.

Mutta takaisin itse aiheeseen. Heitän suoran kysymyksen: onko realistista olettaa, että saisimme aikaan yhdistetyn AA:n joka hyödyntäisi molempien leirien myönteiset piirteet soveltaen käytännössä muualla maailmassa käytössä olevaa palvelurakennetta, ts. ylösalaisen kolmioon perustuvan valtuusto/valtuutetturakenteen? Kaikki näkemykset asiassa ovat tervetulleita!

Avomielisin terveisin,

Iso Alex
Iso Alex

Uusi viestiKirjoittaja HonestBastard » 22.5.2010 07:32:02

Iso Alex kirjoitti:Heitän suoran kysymyksen: onko realistista olettaa, että saisimme aikaan yhdistetyn AA:n joka hyödyntäisi molempien leirien myönteiset piirteet soveltaen käytännössä muualla maailmassa käytössä olevaa palvelurakennetta, ts. ylösalaisen kolmioon perustuvan valtuusto/valtuutetturakenteen?

Tämä on realistista, ja se varmaankin tapahtuu omana elinaikanani (HS:n kuolinhetkilaskuri antoi muutama vuosi sitten jäljellä olevaksi elinajan odotteeksi yli 50v :D ). Mitä tulee tapahtumaan tässä viidenkymmenen vuoden aikana? Joitakin tuhansia vanhempia "valtiomiehiä" kuolee luonnollisista syistä, mikä onkin varsin suotava kehityksenlaatu ottaen huomioon sen, että heidän elinaikanaan kuolee saman verran alkoholiongelmasta kärsiviä, joita ei AA voi auttaa. (koska voimavarat on tuhlattu muualle) Ajan kuluminen saa aikaan myös sen, että lukutaito sekä luetun ymmärtämisen taso AA:ssa nousee eksponentiaalisesti (edellä mainitusta syystä). Siihen asti :hug:
HonestBastard

Palaa alueelle Selvä Ratkaisu